Sukurti stalinį šviestuvą, kurio kaina būtų žemiausia rinkoje, buvo nelengva užduotis. Tačiau dvidešimtojo amžiaus pradžioje IKEA dizaineriams pavyko tai padaryti sumažinus pakavimo ir transportavimo kaštus.
Dviejų žmonių darbas
IKEA dizaineriams Carl‘ui Öjerstam‘ui ir Magnus‘ui Elebäck‘ui kilo idėja šviestuvo gaubtą panaudoti kaip dalį pakuotės. Apvertus šviestuvo pagrindą, jis tobulai telpa gaubto viduje ir taip apsaugomas transportuojant. Atsisakius atskiros pakuotės, ne tik tausojami ištekliai, bet ir sumažinamos transportavimo išlaidos. Argi ne nuostabi mintis? Būtent jos dėka išskirtinio dizaino šviestuvą dabar galima įsigyti vos už 6,99 Eur.
Stalinis šviestuvas LAMPAN prekyboje pirmą kartą pasirodė prieš 20 metų. Per šį laikotarpį sukurta daugybė spalvų variacijų ir derinių, o šviestuvas, supakuotas pats savyje, tapo tikra apšvietimo skyriaus pažiba ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Tik įsivaizduokite: iki šiol mūsų šalyje šviestuvų LAMPAN parduota tiek, kad pakaktų jaukiai apšviesti kiekvieno Marijampolės gyventojo namus!
Forma, kuri sukelia emocijas
Formą IKEA sieja su patrauklia prekių išvaizda, tačiau ne vien ja. Kartu tai būdas atliepti kasdienius pirkėjų poreikius, skatinti jomis naudotis, žadinti pojūčius ir kelti teigiamas emocijas.
Norime, kad visos mūsų prekės teiktų džiaugsmo ir darytų kasdienį gyvenimą gražesnį. Žinoma, suprantame, kad grožis – subjektyvus dalykas, todėl, galvodami apie gaminių išvaizdą, kartu daug dėmesio skiriame ir emocijoms, kurias jie turėtų sukelti.
Gaminių forma glaudžiai susijusi su jų funkcija. Aiški ir intuityviai suprantama forma prisideda prie IKEA prekių funkcionalumo, nes leidžia suprasti, kokia yra jų paskirtis ir kokius poreikius jos gali patenkinti, kuriant gražesnį kasdienį gyvenimą namuose. Kuo geriau prekių forma sąveikauja su funkcija ir kitais IKEA kuriamo dizaino aspektais, tuo didesnę vertę jos įgauna žmonėms – ir visai nesvarbu, ar šie jas renkasi vadovaudamiesi protu, ar širdimi.
IKEA 80-metis
IKEA yra Švedijos mažmeninės prekybos įmonė, visame pasaulyje žinoma dėl aukštos kokybės skandinaviško dizaino baldų bei interjero detalių. IKEA veiklą geriausiai apibūdina įmonės vizija – kurti gražesnį kasdienį gyvenimą daugeliui žmonių, apimanti kur kas daugiau nei vien namų apstatymą baldais. Jau aštuoniasdešimt metų ieškome sprendimų, kuriame inovacijas ir ikoninio dizaino gaminius, siekdami palengvinti savo pirkėjų gyvenimą. Dešimtmetis po dešimtmečio kaupiame patirtį ir žinias, kurios leidžia spręsti kasdienius iššūkius namuose, atliepti kintančius žmonių poreikius bei norus ir pasiūlyti įkvepiančių sprendimų už itin žemą kainą.